گلایه بذرپاش از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با نهضت ملی مسکن  

 وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال 1402 شکسته شده است، از عدم همکاری برخی دستگاه‌ها با نهضت ملی مسکن گلایه کرد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح 26هزار و 804 واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی 37 هزار و455 واحد مسکونی در سطح استان تهران گفت: رقم آغاز عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی عبور کرده است و از سوی دیگر واگذاری زمین و نوسازی بافت‌های فرسوده و سایر روش‌های ساخت با اهتمام ویژه مجموعه وزارت راه وشهرسازی در حال انجام است.

وی افزود: مشکلات مردم در بخش مسکن در حال رفع شدن است و حجم پروژه‌ها و افتتاح‌ها به حدی است که باید سجده شکر به جا آورد و تاکید می‌کنیم در این راه دلسرد نمی‌شویم.

بذرپاشگفت: اجرا کلان پروژه نهضت ملی مسکن با اهتمام ویژه ای در حال انجام است. اگرچه برخی از دستگاه‌ها در کمک به اجرای این پروژه اهتمام وزارتخانه را ندارند اما همه دستگاه‌ها به قافله تولید مسکن بپیوندند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: آمار صدور پروانه در بافت فرسوده شهرها در سال گذشته شکسته شد و هم اکنون واحدهای نوسازی شده و در حال نوسازی از عدد 281 هزار واحد عبور کرده است.

وی با بیان اینکه برای اجرا طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از یکصد هزار هکتار زمین (در شهرها و روستاها) تامین شده است، تصریح کرد: همچنین توافقات خوبی با نیروهای مسلح بخش صنعت، دانشگاه‌ها، وزارت ورزش و سایر وزارتخانه‌ها برای تامین مسکن کارکنان آنها انجام شده است و برخی به نتیجه رسیده است.

بذرپاش با اشاره به واگذاری زمین برای طرح جوانی جمعیت نیز گفت: در سال گذشته بیش از 72هزار قطعه زمین به واجدان شرایط واگذار شد و امسال نیز این واگذاری‌ها تداوم خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای تامین زمین ساخت مسکن در پایتخت مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود